Milla tipsar

Hejsan, detta är mest ett inlägg för tjejer och kanske några killar (?) som har lockigt hår och plattar det,  men ni andra rakhåriga kan ju självklart också läsa! :) <3

Jag antar att dom flesta av er använder en plattång när ni gör håret rakt? det gör iallafall jag. Om ni plattar håret så är det ett måste att använda någon produkt som skyddar håret ifall ni inte vill förstöra håret totalt alltså. Om man inte använder ett skyddsmedel så bränner man sönder sitt hår, håret bränns även om man har i ett skyddande medel, men inte alls lika mycket. Men vad gör man om man har lockigt hår men vill göra det rakt utan att slita på det? I know.

Tvätta håret, gärna med shampoo och ballsam då. Borsta sen håret så ni drar ut det lite. När det är sådär "utdraget" så tar ni allt hår och lindar det runt huvudet eller vad man ska säga, sen fäster ni fast det så, men t.ex en stor klämma eller något liknande ( ta i något medel som håller håret lite fast för att underlätta det hela)  Sen tar ni en sjal och lindar ganska hårt runt huvudet. Sen går ni och lägger er och sover med det hela natten och sen när ni vaknar så har erat hår torkat och är desutom rakt. Det kan vare att lite av håret ( verkligen lite) är lockigt men då är det bara att klippa av.. Skämta! Då plattar ni förståss den lilla biten med en plattång!
På vissa som verkligen har superlockigt hår kanske inte håret blir helt rakt av det här, men då får ni platta det lite också, men kom ihåg att använda skyddsmedel.

Om ni undrar vad jag har för plattång så har jag en sån som det är på bilden!



Hoppas jag förklarade så ni fattar vad jag menar!  Anars får ni klaga! ;) ♥

Love Milla

Kommentarer
Postat av: MARIA

Bra tips, verkligen. Söta ni är!♥

PUSS

2009-07-11 @ 00:12:09
URL: http://mstappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0